Game Design Document

Spel naam

Versie nummer en datum

Vertellen over wat er wel of niet gebruikt mag worden uit dit Game design Document.

© Je naam

Design geschiedenis

Datum - Dit en dat veranderd aan het document
Datum - Vandaag heb ik weer wat nieuws verzonnen, wat ook nog eens is goedgekeurd
Datum - Heel het document opnieuw gaan herschrijven vanaf pagina 4

Sectie 1 - Game overzicht

1.1. Game Concept
1.2. Genre
1.3. Hoe beweegt de speler door het spel
1.4. Project aantallen informatie

Sectie 2 - Gameplay en werkingen

2.1 Gameplay
2.1.1 Spel vooruitgang
2.1.2 Missie/uitdaging structuur
2.1.3 Puzzel structuur
2.1.4 Het doel
2.2 Bewegen door het spel
2.2.1 Normale besturing
2.2.2 Aangepaste besturing
2.3 Acties
2.3.1 Spullen oppakken
2.3.2 Objecten verplaatsen
2.3.3 Hendels overhalen
2.4 Strijd in het spel
2.4.1 Hoe word er strijd gevoerd
2.4.2 In wat voor scherm word de strijd gehouden
2.4.3 Aanvallen
2.5 Hoe te herspelen
2.5.1. Vrijspelen
2.6 Easter Eggs
2.6.1. Wat voor Easter Eggs
2.6.2. Hoe deze te verwerken in het spel
2.7 Opslaan
2.7.1 Wanneer kan er worden opgeslagen
2.7.2 Hoe kan er worden opgeslagen
2.7.3 Wat word er opgeslagen

Sectie 3 - verschillende menuschermen.

3.1 Hoofdmenu
3.1.1. Het doel van dit scherm
3.1.2. Wat staat er allemaal in dit scherm
3.1.3. Hoe bestuur je dit scherm
3.2 Optie menu
3.2.1. Het doel van dit scherm
3.2.2. Wat staat er allemaal in dit scherm
3.2.3. Hoe bestuur je dit scherm
3.3 Pauze menu
3.3.1 Het doel van dit scherm
3.3.2. Wat staat er allemaal in dit scherm
3.3.3. Hoe bestuur je dit scherm

Sectie 4 - Verhaal, personages en hoe neer te zetten.

4.1. Achtergrond verhaal
4.2. Plot elementen
4.3. Hoe word het spel beïnvloed door het verhaal
4.4. Cutscenes
4.4.1. Cutscenes #1
4.4.1.1. Acteurs
4.4.1.2. Beschrijving van de Cutscenes
4.4.1.3. Verhaallijn
4.4.1.4. De tekst
4.4.2. Cutscenes #2
4.4.2.1. Acteurs
4.4.2.2. Beschrijving van de Cutscenes
4.4.2.3. Verhaallijn
4.4.2.4. De tekst
4.5. Spelwereld
4.5.1. Omgeving #1
4.5.1.1. Beschrijving van de level/omgeving
4.5.1.2. Wat maakt het anders
4.5.1.3. Mogelijkheden om naar andere level/omgeving te gaan
4.5.1.4. Personages die in deze level/omgeving voorkomen
4.5.2. Omgeving #2
4.5.2.1. Beschrijving van de level/omgeving
4.5.2.2. Wat maakt het anders
4.5.2.3. Mogelijkheden om naar andere level/omgeving te gaan
4.5.2.4. Personages die in deze level/omgeving voorkomen
4.6 Personages
4.6.1 Personage #1
4.6.1.1 Achtergrond verhaal
4.6.1.2 Persoonlijkheid
4.6.1.3 Uiterlijk
4.6.1.3.1 Haar kleur
4.6.1.3.2 Oog kleur
4.6.1.3.3 Lengte
4.6.1.4 Specialiteit van dit personage
4.6.1.5 Relatie met andere personages
4.6.1.5 Eventuele aantekeningen over dit personage
4.6.2 Personage #2
4.6.2.1 Achtergrond verhaal
4.6.2.2 Persoonlijkheid
4.6.2.3 Uiterlijk
4.6.2.3.1 Haar kleur
4.6.2.3.2 Oog kleur
4.6.2.3.3 Lengte
4.6.2.4 Specialiteit van dit personage
4.6.2.5 Relatie met andere personages
4.6.2.5 Eventuele aantekeningen over dit personage

Sectie 5 - Interface

5.1. Hud
5.1.1. Wat er in de hud staat
5.1.2. De positie van de hud
5.1.3. Nut van de hud
5.1.4 Mogelijke sneltoetsen voor de hud opties
5.2. Camera
5.2.1. Van welk aanzicht speelt het spel zich af
5.2.2. Voordeel van dit aanzicht
5.2.3. Waarom geen ander aanzicht dan dit aanzicht
5.3 Hulp
5.3.1 Hoe word het spel uitgelegd
5.3.2 Optie voor spelers die de besturing nog niet snappen
5.4 Geluidseffecten
5.4.1. Geluidseffect #1
5.4.1.1 Waar moet deze bij komen
5.4.1.2 Hoe moet het geluid klinken
5.4.2. Geluidseffect #2
5.4.2.1 Waar moet deze bij komen
5.4.2.2 Hoe moet het geluid klinken
5.5. De sprite stijl
5.5.1 Welke sprite stijl
5.5.2 Wat is er zo anders aan deze stijl
5.5.3 Waarom niet een andere stijl

Sectie 6 - Taakverdeling

6.1 Spriten
6.2 Programmeren
6.3 Muziek
6.4 Sound effecten
6.5 Bug testen
Game design document template door KEVINDEMEN
Omgezet tot HTML door ericlegomeer

Valide CSS! Valid XHTML 1.0 Strict